Merhaba arkadaşlarrrr!!!Nasılsınızz? Bana sorarsanız ben iyiyim ve kendimi değişik kültürlerin yemeklerini yaparken buluyorum.  :D Ara sıra değişik yemekler tatmak çok keyifli oluyor.Ben daha önce hiç denemediğim ama çok çok merak ettiğim bir yemeği denedim.Aşırı beğendim kore filmlerinde ballandıra ballandıra yedikleri kadar vardı yani tadı. Tabi bana göre herkesin damak tadı farklıdır. Kötüdür belki yiyemem falan diye senelerce ertelediğim bir yemekti aslında çünkü hamuru pirinç unundan yapılıyor sadece .Hep bir acaba vardı aklımda çünkü değişik lezzetleri var onların bazı yemeklerini de denediğim olmuştu. Fakat pek sevmemiştim ama bu öyle olmadı canım ister yaparım sürekli.Uzun bir aradan sonra nasıl esti kafama yaptım sağolsun kuzenim bir akşam mesaj attı aaa iyimiş deneyelim falan derken kendimi 2 gün sonra yemeği yaparken buldum. ㅋㅋㅋㅋ  Hemen yapamadım çünkü malzeme eksikliğim vardı temin eder etmez artık yapmalıyım dedim. Gelelim tarifeee;


PİRİNÇ KEKİ HAMURU İÇİN;

- 2SU BARDAĞI PİRİNÇ UNU
-1 SU BARDAĞI SICAK SU 
- 1 ÇAY KAŞIĞI TUZ 

SOSU İÇİN;

- 4 YEMEK KAŞIĞI PULBİBER
- 2 YEMEK KAŞIĞI BAL
- 2 YEMEK TAŞIĞI TOZ ŞEKER
- 1 YEMEK KAŞIĞI SİRKE (BEN KULLANMADIM)
- 3 YEMEK KAŞIĞI SOYA SOSU 
- 2 DİŞ SARIMSAK
- 1 ÇAY KAŞIĞI TUZ

PİŞİRİRKEN EKLENECEK MALZEMELER; 

- 1 ADET SOĞAN (ORTA\KÜÇÜK)
- 2 ADET HAVUÇ (ORTA\KÜÇÜK)
- 1 AVUÇ BEYAZ LAHANA 
-SOSİS
-HAŞLAMA YUMURTA
- SUSAM YAĞI
-ÜZERİ İÇİN KAŞAR VEYA CHEDDAR PEYNİRİ

YAPILIŞI;
Öncelikle pirinç kekimizi yapıp yoğuruyoruz iyice ardından buharda 20 dakika pişirmeye alıyoruz. Piştikten sonra soğuyunca tekrardan sakız kıvamına gelene kadar yoğuruyoruz. Şekil veriyoruz,üzerini ben hafif yağladım birbirlerine yapışmasınlar diye sizlerde yapabilirsiniz. Susam yağı veya zeytin yağı hiç fark etmiyor .Yaklaşık 5-6 saat kadar buzdolabında beklettim fakat bekletmeden de yapılabilir tercihinize kalmış.
Sonrasında sosu için olan malzemeleri ben bir kapta karıştırdım 5 bardak suyu tencerede kaynattım ve sosu suya ekledim ardından pirinç keklerini ekledim 10 dakika piştikten sonra soğan,sosis,havuç vs. malzemeleri ekledim yaklaşık 7-8 dakikada öyle kaynattım daha sonra almaya yakın noodle ekleyip iyice karıştırdım veee hazırrr.. Pişerken içine koyacağınız malzemeler sizin tercihinize kalmış sevmiyorsanız başka bir sebze türü ile değiştirebilir veya hiç eklemeden yiyebilirsiniz zaten önemli olan sosu dur.
Düşündüğünüzün aksine çok mayhoş bir tadı var şekerli ve acı fakat ben ba-yıl-dımmm !!!  Malzemeleri olmadan bu sosu normal noodle içinde kullanmanız mümkün. Ben sosisleri 4 e bölmüştüm kayarken aşırı şişti ince uzun yaparsanız baya ince bölün ben düşünemedim 😆
Bal olduğu için beklerseniz dibine çöküyor gibi oluyor karıştırın sürekli olarak veya çok az sıcak su koyup aça bilirsiniz. 

Afiyet olsun.. Umarım sizlerde beğenirsiniz.. 🌸

20 Yorumlar

  1. Bende deneyecem kuzen su ramazan ayindan bir cikalimda beklemedeyim ☺

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık canım. Hep merak ediyordum bu yemeği iyi oldu tarifi gördüğüm :)

    YanıtlaSil
  3. İsmi de cismi de ilginç bir yemek :D kolaya kaçıp pirinç noodle ile deneyesim geldi :)

    YanıtlaSil
  4. İlk defa duyuyorum. İsmini görünce neymiş bu diye geldim. Doğrusu farklı malzeme var. Merak ettim tadını.

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık denemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsuunn diyesim varr. ahhhaha dene çok güzel

      Sil
  6. Great post as always dear,love it.Thanks for sharing! <3
    beautyqueen000.blogspot.rs

    YanıtlaSil
  7. This looks so wonderful! I hope you're having a great week :)
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil
  8. Kore’nin en lezzetli yemeklerinden afiyet olsun😊

    YanıtlaSil
  9. Eksik malzemelerim olmasaydı hemen denerdim, düşündüğümden basitmiş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook kolay kız bende böyle düşünmemiştim 😆

      Sil
  10. Benim de eksik malzemem var yoksa denerdim, çok değişik duruyor. Malzemem tam olunca deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denenmesi gereken bir yemekk ben çok sevdim 😆

      Sil
  11. Çoook güzel duruyor. Deneyeceğim. :)

    YanıtlaSil

!!!HAYDİ YORUMA !!!
!Lütfen hiç bir site linki paylaşmayınız.

!Lüften aşşağılayıcı sözcükler ve argo kelimeler kullanmayınız.

!Tartışmaya sebep olacak konu için lütfen yorum yapmayınız.

!Yorum yapan kimselerin görüş ve düşüncelerine saygı duyunuz.