Bu ay da  Blog Canlandırma Projesi kapsamında yapmış olduğumuz diğer konu ile karşınızdayım. Bildiğiniz gibi konumuz "Uzak Doğu" idi ve baya geniş bir yelpaze olarak baz alındı. Bu ay ben verimli olduğunu düşünüyorum çünkü harika bir kitap okudum bu sayede geçen ay işlerden dolayı sadece film izleyebilmiştim maalesef. Fakat şubat ayında hem kitap okudum hem de dizi izledim . Yine işler baya bir yoğun ama yetiştireceğimi umuyorum. 


Aşka Susamış / Yukio Mişima

Sayfa sayısı : 191
Yayın evi : Can Yayınları
Yazar : Yukio Mişima / Kimitake Hiraoka
Tür: Aşk, Yalnızlık, 

Konu; 
Kocasının tifo sonucu ölümünün ardından yaşadığı çöküşten sonra  hayatına devam eden Etsuko adında  dul bir kadının saplantılı karmaşık ve duygu dolu aşk hikayesidir. Ölen eşinin ailesinin yanında yaşamaya devam etmek zorunda kalan Etsuko  kayınpederinin evinde yaşamaya devam eder.  Etsuko evin çalışanı olan Saburo 'ya aşık olur.  Kayınpederi tarafından yaşadığı rahatsız edici olaylara rağmen kendini aşkı için o evde  yaşamaya mahkum eder. 

Arka Kapak;
Aslan, kafesinden çıktığı anda, eski, vahşi aslan olduğu zamandakinden daha geniş bir dünyaya sahip olur. Hapsedildiği sürede onun için iki dünyadan başka dünya yoktur. Diğer bir deyişle kafesin içindeki dünya ile kafesin dışındaki dünya. Artık özgür kalmıştır. Kükrer. İnsanlara saldırabilir. Onları yiyebilir. Yine de tatmin olamaz, çünkü ne kafesin içinde, ne de kafesin dışında bir üçüncü dünya yoktur.
Etsuko dört duvar arasında bir hayat sürmektedir. Gözü hep dışarıda olmuş kocası tifodan öldüğünde genç yaşta dul kalan kadın kendini kayınpederinin evinde bulmuş, yaşlı adamın rahatsız edici ilgisine boyun eğmeye mecbur kalmıştır. Tek tesellisi, evin hizmetçisi Saburo’ya olan aşkıdır. Ancak bu genç adamın sevgisini kazanmak için yaptıkları felaketini hazırlayacaktır. Yukio Mişima’nın ilk romanı Bir Maskenin İtirafları’ndan sonra yayımladığı Aşka Susamış, yazarın hayatı boyunca kalemine rehberlik etmiş sapkın ve saplantılı arzuyu ve sarsıcı şiddeti sahneye koyan, okuru yakalayan ve bırakmayan bir eser.

 Yorumum;
Konusu beni çok etkilemedi diye geç başlayacağım bir kitap olacak dedim . Yazarı ile ilk tanışma kitabım bu oldu ama efsane oldu benim için . Duygu geçişleri o yaşantıyı o kadar güzel  anlatmış ki gerçekten ben yaşadım aşk, kıskançlık, saplantı, ölüm hepsini yaşadığım güzel bir kitap oldu. Japon edebiyatında okuduğum tek kitaptı ve seçimimi çok iyi yaptığımı düşünüyorum yazarın 2 kitabını daha aldım. Eminim ki çok güzel çıkacak onlarda yanlış seçim olmamış okumayan varsa mutlaka okusun derim.

The Liar & His Lover ( 그녀는 거짓말을 너무 사랑해 ) 

Bölüm Sayısı: 16 Bölüm 
Bölüm Süresi:  1 saat 3 dakika 
Yayın Yılı : 2017

Konu: 
Büyükannesi ile beraber  yaşan Yoon So-rim 18 yaşında lise öğrencisidir. Lise hayatı çok iyi geçmese de çocukluk arkadaşları ile üç kişilik müzik grubu vardır. So-rim bu grubun vokalistidir. Bir gün büyük bir şirket de söz yazarlığı yapan Kang Han-kyul ile şans eseri karşılaşırlar fakat tekrar buluşmaları zor olsa da So-rim bunun için çabalar. Han-kyul kişiliği ortaya çıkmasın diye So-rim e sürekli yalan söyler. So-rim in sesinin farkına varan şirket yöneticisi onun çıkış yapması için öncülük etmek ister. 

Yorumum:
Bol müzikli eğlenceli bir dizi oldu ama biraz sıktı da ve bazı konuları da absürt geldi nedense. Bir çift vardı detaylı anlatmayım izleyenler anlasın bir anda sevgiliyken çok severken ayrıldılar oğlan başka kıza ne ara vuruldu öbürünü ne ara yok saydı dedim . Birde baş rol kızımızın ilk dizisi imiş bu biraz belliydi aslında . Ya bence 2017 yılında daha kaliteli güzel konulu dizi olabilirdi aşk üçgeni falan yine bildiğiniz gibi . Aslında eğlenceli ama sürekli kore dizisi izleyen biri olarak bana çok geçmedi belki yaşımda küçük olup korecan olsaydım sarardı gençlik dizi biraz.  

Bu ay ki konumuz Uzak Doğu idi diğer katılımcı üyelerimizin sayfalarını ziyaret ederek paylaştıkları öneri kitap, dizi ve filmlere isimlerin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz .

BLOG CANLANDIRMA PROJESİ ÜYELERİMİZ;
31- BUFFIY

30 Yorumlar

  1. Ben de bu ayın yazarı için Muşima nın kitaplarına şöyle bir göz atmışım. Kapakları çok hoş. Yorumuna bakarak yazarla tanışmalıyım diye düşünüyorum. ☺️ Diziyi sanırım geçen sene izlemiştim. Yan karakterler çok tatlıydı. Kızın sesini de beğendim ama başrol erkek karakteri
    (daha önce baska dizilerde izlemiş olmama rağmen) biraz havada kalmıştı. Kızın grup arkadaşları ve menejer kız çok tatlıydı. Yine de dediğin gibi eksikleri vardı. Kalemine sağlık. 😍

    YanıtlaSil
  2. Kitaba baksam iyi olacak baya merak ettiğim bir kitap. :) Diziyi bilemedim valla :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel. Listeye eklediklerim de var. 😍

    YanıtlaSil
  4. Kitap konusu beni de çekmedi okuyunca. Ama yorumundan anlaşıldığı üzere okumam gerekiyor. Bu dizinin Japon filmini izlemiştim. Takeru Satoh esas oğlanı oynuyor. Filmi sevdim ben ama dizi olacak kadarlik bi konu değil bence. Orada soru isaretleri oluşmamıştı. Sevdigi kizi korumak için ondan uzaklaşıp eski sevgilisiyle aşk pozlari vermişti gazetelere. Karşılaştırma yapmak için bakabilirsin. Fragman falan da olabilir :D bilemedim.
    Emeğine sağlık🌻

    YanıtlaSil
  5. Oh very nice books darling
    Both are new to me
    xx

    YanıtlaSil
  6. Japon edebiyatını merak ediyorum ama henüz okumaya başlamadım😊

    YanıtlaSil
  7. Mişima'nın daha önce başka bir kitabını okumuştum. Bu kitabı için olumlu yorumlar duydum ancak listeye atışımı hep ertelemişim. Şimdi ekliyorum hemen ^^ Emeğine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  8. Şubat ayı Proje linkimi bırakıyorum :3 https://bez-cadilari.blogspot.com/2021/03/along-with-gods-last-49-days-bcp-subat.html

    YanıtlaSil
  9. Kitap baya ilgi çekici ve düşüncelerine güveniyorum yani listeye alındı ama dizi için bir diyemeyeceğim müzikli falan olunca aklımdan vuruldum ama klişe ve sıkması düşündürdü beni. :)) Yorumuna, emeğine sağlık. ^^

    YanıtlaSil
  10. Bu diziyi sadece 1 bölüm izleyebilmiştim normalde birkaç bölüm şans veririm ama buna veremedim :) Kitapta ilgimi çekti listeme aldım çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. Bir süre dizilerden uzak duracağım sanırım ama kitabı okumayı bir düşüneceğim. Kitabın kapağı da aşırı hoş değil mi? Bu tip kapakları hep sevmişimdir, Çin'in İncisi kitabının da kapağı bu şekildeydi ve vurulmuştum. Eline sağlık. ^^

    YanıtlaSil
  12. Japon edebiyatından çok fazla eser okuyamadım henüz ama kitabı çok merak ettim. Göz atacağım mutlaka. Dizi ise yıllar önce izlediğim çerezlik bir gençlik dizisiydi. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Yukio Mişima son zamanlarda birçok sayfada gördüğüm bir yazar. Japon Edebiyatı'na pek aşina değilim ama denenebilir :)

    Diziyi ise daha önce duymadım ama bu ara gençlik dizileri ile pek aram yok :D Emeğine sağlık ^^

    YanıtlaSil
  14. Diziyi ben de seneler önce başlayıp yarım bırakmıştım. Sanırım ilk bölümde kalmıştım o yüzden çok bir yorum yapmayayım:)
    Kitabı listeme ekleyeceğim İnş, şu sıra çok güzel japonya kore eserleri çarpıyor gözüme. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi yi bende öyle yarım bırakıp devam ettim aslında ilk zamanları sarmadı beni sonradan bitirmek için izledim 😂

      Sil
  15. kitap ilginç görünüyor merak ettim belki okurum ben de :) dizi gençlik dizisi gibi evet pek sevmemişsin ama belki izlerim onu da :)

    YanıtlaSil
  16. Kitabı ilk kez görüyorum, yorumunu okuyunca çok merak ettim. Hemen listeme aldım. :)
    Dizi hakkında biraz kararsız kaldım gibi, sanırım öncelik vereceğim bir dizi olmayacak. Yorumların için teşekkürler canım. :)

    YanıtlaSil
  17. Mişima'nın hiçbir kitabıyla tanışmadım daha. Elimde başka bir kitabı var uzun zamandır ama henüz Mişima okuma isteği geldiği olmadı hiç :D Diziyi de izlemedim ama ostları gerçekten güzel :) Aklıma geldikçe açıp dinliyorum :)

    YanıtlaSil
  18. Kitabın konusu çok ilgimi çekti, bir de tam yakın arkadaşımın tarzında bi kitap gibi duruyor, alırken birlikte okumak için ona da alayım, teşekkür ederim öneri için.

    YanıtlaSil
  19. oooo mişima çok iyi tabii, bir iki kitabını okuduydum ama bunu değil, okuyabilirem :) gençlik, lise dizileri bi de romantik komediler, en sevdiğim kore dizileriii yaa, olabilir bu belkiiii, belki severuum :)

    YanıtlaSil
  20. Kitabın kapağı çok hoşmuş. Daha önce başka bloglarda da yorumunu görmüştüm. Ülkemizde okunan bir yazar sanırım. Ben henüz kendisini okumadım ama ilerleyen zamanlarda yolumuz kesişebilir :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japon edebiyatı adı altında bilinen çok yazar var fakat bazı tutulan ödüllü kitaplar çeviri yapılmış. Mişimanın yazımı da çok güzel diğer kitaplarına da başladım tavsiye ederim 🌸

      Sil
  21. Kitabın konusu beni biraz düşündürmüştü. Bazen böyle kurgular beni çok üzebiliyor. Ama anlatım şekli çok güzele benziyor. Okuma listesine almaya değer gibi görünüyor. Yorum için teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
  22. Kitabın konusu gerçekten ilgi çekici değil ama eğer beğendiysen alayım listeye. Dizi içinde hiç ama hiç ilgimi çekmedi, yorumundan sonra iyi ki izlememişim. Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
  23. Bu kitabını okumadımsa da Mişima'yı çok severim, aklımda olsun, teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel yorumlamışsınız elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  25. Kitap ilginç görünüyor merak ettim. :)

    YanıtlaSil
  26. Diziyi güncel yayınlanırken izliyordum ve müzikli dizileri sevdiğimden ilk başlarda keyif alsam da sonra aşk üçgeni beni de uzaklaştırdı. Benim istediğim kişiyle olmayınca tadım kaçıyor çoğu zaman :D
    Teşekkürler yazı için :))

    YanıtlaSil

!!!HAYDİ YORUMA !!!
!Lütfen hiç bir site linki paylaşmayınız.

!Lüften aşşağılayıcı sözcükler ve argo kelimeler kullanmayınız.

!Tartışmaya sebep olacak konu için lütfen yorum yapmayınız.

!Yorum yapan kimselerin görüş ve düşüncelerine saygı duyunuz.