Değerli okuyucu arkadaşlarım bildiğiniz üzere Blog Canlandırma Projesi kapsamında her ay düzenli olarak farklı konuları baz alıp dizi, film, kitap okuma etkinliği yapıyoruz. İsteğe göre izleme yada okuma yapıyoruz ama konular aynı oluyor. Bir sürü film, dizi, kitap tanımış oluyoruz böylelikle. 

Ben geçen ay yazımı yayınlayamadım maalesef. Çalışma hayatı herşeyi etkiliyor ne yazıkki. Bu ay kapanmada olunca kolayca yayınlayacağımı düşünüyorum. Nisan ayı konumuz "aile, dostluk, arkadaşlık" bu konuları baz alarak kitap okudum ve film izledim. 


Değişen Kafalar: Bir Hint Efsanesi  (Kitap) 

Yazar : Thomas Mann

Yayın Tarihi:  1940

Sayfa Sayısı:  128 sayfa

Tür: Kurgu

Konu: Üç ana karakterden oluşan bir kitap . Tüccar, bilgili ve incelikli ama fiziksel olarak kendine pek bakmayan salaş ve kassız Şiradiman, maskülenliğin temsilcisi esmer tenli, halhallar kuşaklar takıp süslenen, güçlü kollu geniş omuzlu ama entelektüellikten uzak Nanda ve artı birimiz de Sita. Şiradiman ile Nanda ne kadar da farklı kutup bir o kadar kardeş gibi ve birbirini çok seven iki arkadaş.  Görünüşleri, düşünceleri, hayat tarzları tamamen farklı fakat birine birşey olsa diğeri onun arkasından gider. O derece can ciğer arkadaş hatta arkadaştan öte kardeş gibiler. 
Bir gün Sita kutsama banyosu yapar çıplaktır ve bunu Şiradiman ile Nanda görür. Şiradiman Sitaya aşık olur Nanda aracılığı ile tanışıp evlenirler. Evlendikten sonra kendine bakmayı iyice bırakan Şiradiman çelimsiz bakımsız bir hal alır fakat Sita bakımlı çok güzel bir kızdır ve Nanda ya aşıktır. Çünkü dış görünüşe önem verir ve Nandanın vücudunu ister. Öyle bir istektir ki geceleri bile Nanda yı sayıklar. Bir gün bu üç kişi yolculuğa çıkarlar . Tabi o zaman Sita Şiradiman nın çocuğuna hamiledir. Yolculuk sırasında Şiradiman tapınak görür ibadet için oraya gider. Öyle aşka gelir ki tanrıça için kendini orada kurban eder kafasını bedeninden ayırır. Şiradimanı bekleyen Sita ve Nanda merak eder ve Nanda aramak için gittiğinde Şiradimanı öyle görünce kardeşim öldüyse bende ölmeliyim der ve oda kendini öldürür. Uzun bir bekleyişin ardından gelen olmayınca Sita da yanlarına gider ama ne görsün. Gördüğü olay karşında şok geçiren Sita kendini nasıp intihar etmek ister. Tam yapacakken tanrıça Sitayla konuşur. Orayı detaylı anlatmayım boyutu farklı biraz okuyunca daha iyi olur diye düşünüyorum. Kafalarını bedenlerin yanına koy ben dirilteceğim sana şans veriyorum der. Sita da bunu yapar iki arkadaş dirilir ama ne hikmetse Şiradimannın kafası Nandanın bedenindedir. Nandanın kafası ise Şiradimannın bedenindedir. 

Burada işler bir tık sarpa sarıyor . Çünkü her ne kadar benliğin daha çok kafa ile ilgili olduğuna hepsi ikna olsalar ve kafaların sahipleri kimliklerinden endişe duymasa da Sita ile evliliği kimin sürdüreceği konusunda anlaşmaya varmakta zorlanırlar. Çünkü birliktelik daha çok bedenle ilgili, çocuğun sahibini de bedenin sahibi olarak görürler. Ama benliğin sahibi de kafanın sahibi. Tabii Sitanın istediği belli Nandanın vücudu ile Şiradimanın benliği mükemmel ikili. İstediğini de alır, başlarda rüya gibi günler geceler geçirirler. Ne şehvetler ne günah geceleri ama bir süre sonra farkederler ki ruh ve benlik bedene de sirayet ediyor, beden bir şekilde kafaya, benliğe de sirayet ediyor. O ince yüz hatları olan zarif şiradiman biçimsiz bir hal almaya başlar. Daha da kötüsü Nandanın erkeksi çekiciliği de artık antreman yapmak durumda kalmayan bir tüccarın elinde güçten, çekicilikten düşmekte, anlamsızlaşmaktadır. 

Yorumum: Ben kitabı çok beğenmedim açıkçası çünkü Sitanın kalçalarını çok ön planda tutmuşlar falan dostluk konusu diye alıp okudum İnternetin azizliğine uğradım sanırım. Konu güzel sarıyor ama cinsellik olayı çok öne sürülmüş Sitanın Nandanın vücudunu isteyip sayıklaması falan biraz bana saçma geldi. Dostluk konusuna uygun olan tek yer iki arkadaşın can ciğer olup biri öldüğünde diğerininde düşünmeden kendini öldürmesi oldu. Okunur u kitap kesinlikle okunur ben biraz açık anlatmış gibi olsamda yazar daha felsefi bir şekilde yazmış okurken daha anlayarak okursunuz farklı bir boyutu var aslında kitap güzeldi bazı kusurları dışında beğendim. 10/8 diyorum. 


Her şeye Evet  (Film)


Yayın Tarihi: 12 mart 2021
Süresi: 1saat 30 dakika
Tür: Komedi, Aile

Konu: Evlilikten ve evebeyn olduktan sonra değişip çocukları için herşeye hayır demek durumunda olan bir anne ve baba, çocuklarının isteklerine bir günlüğüne evet deme kararı alırlar. Çocukları ailelerinin onları çok sıktığını düşündükleri için hayır demelerinden şikayetçi olurlar fakat evet dedikleri zaman herşeyin farkına varırlar.

Yorumum : Filmin adı "Yes Day" yani evet günü fakat Netflix de "Her şeye Evet" olarak geçiyor. Aslında film gerçekten güzel ve ders çıkarılacak bir filmdi. Ama bence eğlenceli kısımları daha komik ve eğlenceli olabilirdi diye düşünüyorum. Sade bir film fakat güzel konulu bir film olmuş.

İzlenir mi evet kesinlikle özellikle de 10-15 yaş arası çocuğu olan aileler oturup beraber izlesinler derim. Onlar için anne ve babalarının hayır demesinin kötüsü bir şey olmadığını anlamalarını sağlayacak şekilde uyarlanmış. Dediğim gibi beğendim aslında ama çocuklara daha çok hitap ettiği için bir tık sade buldum. Yine de olsun izlenilecek ve tavsiye edilecek bir filmdi benim hoşuma gitti. Tavsiye edilesi bir film olduğu için konu bana geçtiği için 10 / 10 vermeyi isterdim. Fakat veremiyorum neden diye sorarsanız eğer bence konu tamam güzel uyarlanmış ama daha çok etkileyici bir sonla biten daha etkileyici bir film beklerdim. Bu yüzden eksik ve sade buldum 10/7 veriyorum. 








18 Yorumlar

  1. Filmi iyice merak ettim. Kitaba daha önce hiç rastlamamıştım. Konusu biraz tuhafmış. Kalemine sağlık. 😊

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir yorum olmuş. Ellerine sağlık. Kitap uzun zamandır listemde. Nedense hiç sırası gelmedi. Ama ben yazara başka bir kitapla başlamayı düşünüyorum. Sanırım bundan dolayı merak etmeme rağmen bu kitap geride kaldı. Filmi biliyorum. Bir ara ben de seyredeyim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Kitap çok ilginçmiş gerçekten, bi okuyasım gelmedi değil :D Film de merak ettiğim bir film, en yakın zamanda izleyeyim bari.

    YanıtlaSil
  4. Kitap pek tarzım değil ancak filmi listeme ekledim. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Açıklayıcı anlatım için teşekkürler ^^ Film eğlenceliye benziyor izlenebilir ama ben bu kitap için tamamım :D Kitap hakkında okuduğum kadarını bilmek bana yeter sanırım.

    YanıtlaSil
  6. Kitabı daha önce hiç duymadım ama değişik bir konusu varmış merak ettim :) Film hakkında çok şey duydum izleyenler genel olarak beğenmiş ben bir türlü fırsat bulup izleyemedim ama listemde. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Kitabı daha önce duymamıştım. İlginç bir konusu varmış gerçekten. Film ise eğlenceli bir aile filmiydi. Keyifle izlemiştim bende. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Bu ayın teması çok güzelmiş.Film eğlenceli görünüyor☺

    YanıtlaSil
  9. Yorum için teşekkürler, kitap ilgi çekiciymiş ama filme aynı gözle bakamadım nedense. Belki çok boş kaldığımda izleyebilirim. ^^

    YanıtlaSil
  10. Kitap çok ilginçmiş gerçekten, felsefik olarak bakıldığında düşündürücü ama bana fazla açık geldi. Filmi çok sevdim, mesajları çok güzeldi. İnsan anne baba olduktan sonra kendi benliğinden uzaklaşıyor ve bence bu çok yanlış bir durum. Bir annenin çocuğuna yaptığı en büyük kötülük, çocuğu için kendinden vazgeçmesidir.

    YanıtlaSil
  11. Kitap kalsın, çok hoşuma gittiği söylenemez. :D Filmi zaten ben de yazdım, aile filmlerini seviyorum^^

    YanıtlaSil
  12. Her Şeye Evet'in fragmanını izlemiştim. Eğlenceli bir filme benziyor. Dediğin gibi tam aileyle izlemelik.

    YanıtlaSil
  13. filmi izleyim severim sade basit iddiasız filmleri :) thomas mann müthişli bir yazar ama bunu okumadım, okumayabilirim demekkisi :)

    YanıtlaSil
  14. Film aklımda yakın zamanda izlerim diye düşünüyorum. Thomas Mann merak ettiğim yazarlardan bu kitabı olmasa bile bir tanesiyle başlarım inşallah okumaya :)

    YanıtlaSil
  15. filmi fighting de beğenmiş merak ettim ben de izlerim yakında :) kitap ilginçmiş biraz mitoloji hikayeleri gibi ama dostluk diyip cinselliğe sarması kötü olmuş :)

    YanıtlaSil
  16. Bu ay bu filmi izlemem lazim belli ki her yerden karsima cikiyor haha Cok eglenceli bir filme benziyor emegine saglik⚘😊

    YanıtlaSil
  17. tam da ne izlesem diye düşünürken film önerisine denk gelmem süper oldu

    YanıtlaSil
  18. BCP etkinliğimiz bu sene de devam ediyor. Katılmak istersen bloğa mesaj birak lütfen. :)

    YanıtlaSil

!!!HAYDİ YORUMA !!!
!Lütfen hiç bir site linki paylaşmayınız.

!Lüften aşşağılayıcı sözcükler ve argo kelimeler kullanmayınız.

!Tartışmaya sebep olacak konu için lütfen yorum yapmayınız.

!Yorum yapan kimselerin görüş ve düşüncelerine saygı duyunuz.