Merhaba arkadaşlar, bu gün sizlere çalışırken çok merak edip okuduğum ilgi çeken,merak uyandıran 2 kitaptan bahsedicem. Yaşamlarını değiştirdikleri,kendilerini sağlıklı bir yaşama adadıkları kendilerince koydukları bazı kurallar var ve ona göre yaşayıp hareket edince ,sağlıklı ,dirençli,yaşama hedefleri olan ,kendilerini keşif ettikleri ,kedilerini tanıdıkları bir program. Gerçekten çok güzel ben okurken bazı şeyleri düşünme imkanı buldum kendimde hayata dair ,yaşama dair,sağlığa dair,bir çok şeyi düşündüm ve bazı konularda uyguladıklarımız  günlük yaşamda zaten aynı .

 IKI" HAYAT " GAİ  " AMAÇ.,GAYE" Anlamına geliyor yani düşünecek olursak "HAYATIN AMACI" denile bilir. Japonların ıkıgai felsefesi aktif bir yaşam sürmektir.4 başlıkla inceleyecek olursak sevdiğin,iyi olduğun,insanlığa hizmet eden ve para kazandığın bir şey yaparsan varoluş sebebine ulaşırsın.Bir nevi mutlu olma veya halinden memnun olma hali fakat şöyle bir durumda söz konusudur ki bu 4 ögeden 1i olmasa bu durumda duygusal hata durumları ortaya çıkıyor.bunlar;



  • İnsanlara ve insanlığa hizmet etmediğin durum,tatmin olur ama işe yaramazlık hisseder
  • Sevmediğin şeyi yaparsan,rahatsın ama boşlukta olma hissi
  • Para almadığın şeyi yaparsan,haz ve doygunluk var ama parasal rahatlık yok
  • İyi olmadığın bir şeyi yaptığında,heyecan ve hoşnutlukvar ama belirsizlik hissi olur.
Bunun gibi 2 öge olan durumda neler olur vs. diye bir çok sonuçları olan konular var. Ama temel olarak 10 kural var. Japonlar herkesin bir ıkıgaisi olduğuna inanır, her sabah yataktan kalkmaları için bir  sebepleri vardır. İlham verici ve rahatlatıcı bu sizlere kendi ıkıgainizi keşfetmeniz için gerekli tüm bilgileri veriyor.Aceleci davranmamanızı, hayat gayenizi keşfetmenizi,ilişkilerinizi canlandırmanızı ve kendinizi tutkularınıza adamanızı sağlıyor.Öyle ya kim her gününü mutlu yaşamak istemez ki?
" SADECE FAAL KALIRSANIZ BİR YÜZYIL YAŞAMAK İSTERSİNİZ."(japon atasözü)


İKİGAİ'NİN 10 KURALI

  • EMEKLİLİĞİ UNUTUN VE AKTİF KALIN
  • HER ZAMAN GÜLÜN VE İHMAL ETMEYİN,KÖTÜ ZAMANDA BİLE
  • SÜREKLİ VE DÜZENLİ OLARAK EGZERSİZ YAPIN
  • ÇEVRENİZDEKİ İNSANLARI İYİ SEÇİN 
  • DOĞAL YAŞAMI ASLA ARKA PLANA BIRAKMAYIN,SİZDE ONUN BİR PARÇASI OLDUĞUNUZU UNUTMAYIN.
  • ACELE ANINDA YAVAŞLAYIN.YETİŞMEZ DİYE DERT EDİP HATA YAPMAKTANSA YAVAŞLAYIN.
  • HER ZAMAN KEYİF ALDIĞINIZ UĞRAŞLAR İLE VAKİT GEÇİRİN.
  • HER SABAH UYANDIĞINIZDA NE İÇİN UYANDIĞINIZ GAYESİ SİZİNLE OLSUN.
  • TEŞEKKÜR ETMEYİ BİLİN VE IKIGAİ'NİZİ TAKİP EDİN.
Kendinize şu soruları sorarak kendi ıkıgai nizi bulabilirsiniz.
- Neye yeteneğim var ?
- Ne yapmayı seviyorum?
- Dünyanın neye ihtiyacı var?
- Bana ne para kazandırır ?

" DEFALARCA NE YAPIYORSAK OYUZ.BU YÜZDEN MÜKEMMELLİK BİR EĞLEM DEĞİL, ALIŞKANLIKTIR."( ARİSTOTELES)

6 Yorumlar

  1. Çok güzel bir anlatım olmuş ellerinize sağlık😊

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı çokça görüyorum, sayenizde fikir sahibi oldum. Teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, ben teşekkür ederim ilginiz için 🥰

      Sil
  3. Bu kitabı ben de severek okumuştum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okudukça okuyası geliyor insanın zaten 😊

      Sil

!!!HAYDİ YORUMA !!!
!Lütfen hiç bir site linki paylaşmayınız.

!Lüften aşşağılayıcı sözcükler ve argo kelimeler kullanmayınız.

!Tartışmaya sebep olacak konu için lütfen yorum yapmayınız.

!Yorum yapan kimselerin görüş ve düşüncelerine saygı duyunuz.