'ÜCRETSİZ TANITIM'
Merhaba arkadaşlar,bu gün sizlere kitap önerisi ve yorumuyla geldim .Karantina günlerinde zaman geçirmenin en güzel yanı da kitap okumak bence.Vaktimiz boşa gitmemiş olur, ufak tefek bilgiler ediniriz ayrıca kelime dağarcığımız gelişir. Ben çok küçüklükten beri kitap okumayı aşırı seven bir insanım. Ben küçükken karşı komşumun kızı bana okumam için bir kitap vermişti fakat okumakta bir hayli güçlük çekmiştim.Bu kitap o kitap ve şimdi okumak nasip oldu. Açıkçası küçük bir kıza böyle bir kitap neden verilir o zamanda bilmiyorum ama şimdi okuduğumda baya keyif aldığım bir kitap oldu. Gelelim  kitaba..

KİTAP ADI: SANA GÜL BAHÇESİ VADETMEDİM
SAYFA SAYISI: 282
YAZAR: JOANNE GREENBERG
YAYIN EVİ: METİS
KİTAP TÜRÜ: ROMAN

KONU: Şizofren bir kızın kendi dünyasının ve normal yaşamının çakışması sonucu akıl hastanesine düşmesiyle başlayan bir hikaye . Deborah kitabımızın ana karakteridir. 16 yaşında küçük bir kızıdr ve çocukluğundan beri belirtiler gösterse de kimse fazla ilgilenmemiş ve farklı olduğunu düşünmüşlerdir. Deborah'ın kendi dünyasında kurduğu bir krallık vardır ve kendi dünyasında farklı bir dil vardır.Bazen kendini o kadar çok kaptırır ki iç dünyasına normal yaşamında söylediklerini kimse anlamaz.Erken gelişme göstermiş üstün zekalı bir kız aynı zamanda sanatı çok seviyor ve bu ilgisi onu iç dunyasında fazla duyarlı kılıyor, dış dünyadan uzaklaşıyor .Kendini bu dünyaya ait bulamaz ve gittikçe içine kapanır. İçindeki dünyası ve yaşadığı dış dünyasının çakışmaları artar ve bir süre sonra dayanamaz, bileklerini keserek intihar eder. Aslında bir nevi yardım edin çağrısı, kurtarın beni dercesine bir çağrı gibi geldi bana bilmiyorum sizler ne düşünürsünüz.. Ailesi bu olaydan sonra tedavi görmesini ister ve hastaneye götürürler. Dr.Fired Deborah'ın iç dünyasına girmeye çalışır onunla konuşur ve bu kısımdan sonra kitap çok çok çok etkileyici oldu bence şizofren olan bir kızın iç dünyasındaki yaşantılarını açık açık anlatılmış.Yaşamayan bilemez derler ya aynı o hesap ,kitabı okurken çok etkilendim yaşadıkarının bu kadar açık ve etkileyici bir şekilde anlatılmış olmasının sebebide  sanırım kitap yazarımızın da aynı olayı yaşamış olması diye düşünüyorum.
Aslında kitabı derin derin yorumlayacak olursam doktor ve hasta ilişkisi,aile ve psikoloji,çevre ve düşünceler gibi konuları da işlemişler bence .Yani küçük bir kızı iç dünyasına kapatacak olan şey neydi,ailesinin ve çevresinin ona tepkileri neydi,doktor direk buna odaklanıp kızı oradan almaya çalışıyor.Belkide bize aile içi ilişkinin ,toplum ilişkisinin ve insan psikolojisinin çok önemli olduğunu anlatmış.Güven duygusunun bir insanın içine işlediğinde onun iç dünyasına girebilmeyi anlatmış bir yandan da .Ben çok etkilendim, bir kere daha okurum hatta birden fazla kez okurum .Ve her okuduğumda da çok farklı düşüncelerle tekrar detaylı detaylı yazacağımı düşünüyorum :D


"Sana hiçbir zaman gül bahçesi vadetmedim ben.Hiçbir zaman kusursuz bir adalet vadetmedim.Ve hiçbir zaman huzur ya da mutluluk vadetmedim.Sana ancak bunlarla savaşma özgürlüğüne kavuşman da yardımcı olabilirim.Sana sunduğum tek gerçeklik savaşım.Ve sağlıklı olmak,gücünün yettiği kadarıyla,bu savaşımı kabul edip etmemekte özgür olmak demektir.Ben yalan şeyler vadetmem hiç. Kusursuz,güllük gülistanlık bir dünya masalı koca bir yalandır. Üstelik böyle bir dünya çok can sıkıcı bir yer olur.."

" Yaşamak savaşmak demektir."


"Okuyup öğrenebiliyorsam ,neden hala her şey karanlık?"


"Acı, yatağa uzanıp acı çekmeye hazır oldukları zaman ortaya çıkar"


"Cehennemin içinde olanlar içinse şeytan özel biri değildi,yalnızca başka biriydi o kadar."

"Bir keresinde kendine korkunç işkenceler yapan bir hastam oluştu.Ona neden böyle bir şey yaptığını sorduğum zaman,'Bunları bana dünya yapmasın diye.' karşılığını vermişti."


"İnsanların gözleri çarpıtıcı aynalar gibi değil miydi zaten?"



Okuyun okuyun ve okuyun diyorum ,sonrada gidiyorum .Keyifli okumalarr...🌸🌸
                                                   

12 Yorumlar

  1. Amanin kiza kaptirip kendimizi empati yapiyim derken biz sizofren tarafimizi gormeyelim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa valla aslında bizlerinde normal olduğu pek doğru sayılmaz 😆

      Sil
  2. Kitaplığımda bekleyen bir kitap daha :)

    YanıtlaSil
  3. Değişik bir konusu varmış😊anlatım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Bu tür psikolojik konulara sahip kitaplar insanlar üzerinde derin izler bırakıyor ve bazı şeyleri sorgulamamiza sebep oluyor. Aslında hiç bir şey göründüğü kadar basit değil. 😔

    YanıtlaSil
  5. Çok sık karşılaştığım bir kitap ama okuma fırsatım olmadı henüz. Yazını okuyunca, en kısa sürede okumalıyım dedim :))

    YanıtlaSil
  6. Wow, those quotes are really powerful. Thank you so much for sharing them. This sounds like an important novel.
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir kitapmış ��

    YanıtlaSil

!!!HAYDİ YORUMA !!!
!Lütfen hiç bir site linki paylaşmayınız.

!Lüften aşşağılayıcı sözcükler ve argo kelimeler kullanmayınız.

!Tartışmaya sebep olacak konu için lütfen yorum yapmayınız.

!Yorum yapan kimselerin görüş ve düşüncelerine saygı duyunuz.