Merhabaa sevgili arkadaşlarım 😍 Bugün sizlere çok kolay ve çok güzel bir tatlı tarifi vereceğim. Yemek yapmayı ve mutfakta olmayı son zamanlarda çok seviyorum diye bilirim. Ben sufle gibi tatlıları ve sütlü tatlıları daha çok seviyorum. Şimdi sufleye kek mi demeliyim bilmiyorum açıkcası dışı, alt tabanı ve kenarları çok azda bir şekilde kek oluyor ve içi sıvı kalıyor. Muhteşem bir tadı var. Normal kek hamurundan yapılmıyor ve yaklaşık 5 dakikada hazır oluyor. Bardakta yapabilirsiniz, kek kağıtlarına yapabilirsiniz, alüminyum küçük kaselerde yapabilirsiniz, benim gibi cam kasede yapabilirsiniz ve  yüksek boylu olmasında fayda var. İçi sıvı olduğu için kalıplarda mutlaka sert olmalı. 

MALZEMELER ;

>2 adet yumurta<

>Yarım su bardağı şeker <

>100 gr margarin <

>1 çay kaşığı kabartma tozu <

>1 paket vanilya <

>Yarım su bardağı un <

>3 çorba kaşığı kakao<

YAPILIŞI ;

Margarini sıvı olacak şekilde eritiyoruz farklı bir kapta un, şeker, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı karıştırıyoruz. Ardından erimiş margarinin içine yumurtayı kırıp köpürene kadar çırpıyoruz. İyice köpürmesi lazım, sonrasında unlu karışımın içine yavaş yavaş döküp tahta kaşık ile karıştırıyoruz. Tahta kaşık diyorum çünkü metal kaşık kullanıldığında köpük gidiyor. Ardından kaplara sıvı yağ döküyoruz ve her tarafını yağlıyoruz, dolu dolu 2 yemek kaşığı harcımızdan döküyoruz (kalıbın boyutuna göre değiştirebilirsiniz). Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 5 - 6 dakika pişirip alıyoruz. 

{Fazla bekletmeyin içini pişirmiş olursunuz.} 
{5 - 6 kişilik porsiyon} 

>İsteğe göre hamurun içine kalıp çikolata eritip koyabilirsiniz. <

Ve hazır.. Dediğim gibi çok basit, dışarıda bir kere yemek için 25-30 TL vermek yerine aynı paraya eve malzeme aldığında  bir sürü kişi için çıkartabiliyoruz ve en az 3 kez yapılması mümkün. Benim çok sevdiğim pratik bir kek veya tatlı türüdür. Yanına dondurma koyarak servis edenler var. Gayet hoş oluyor, mikro dalga fırında bardak içinde yapanları da gördüm ama hiç denemedim. 😆 Benim yaptığım videodaki gibi oluyor. İlk yaptığımda komple kek olarak almıştım fırından. Dakikası dakikasına gidip alın 1 dakika fazla dursa kek oluyor 1 dakika eksik olsa içi çok sıvı kalıyor. Takip etmeniz gereken bir şey eğer gerçek bir sufle istiyorsanız 🤣🤣 Limonlu yapanlar var, çilekli yapanlar var bu sizin içine katmış olduğunuz ürüne göre değişiyor. Nasıl seviyorsanız onu kullana bilirsiniz ama genel olarak herkes kakaolu yiyor. Üzerine pudra şekeri dökenleri de gördüm ama bana göre şeker oranı yüksek olunca insanın içi çok kıyılıyor. Ben eklemedim sizler kendi damak zevkinize göre tatlandıra bilirsiniz. 

Şimdiden herkese afiyet olsun..🌸

12 Yorumlar

  1. Ben tencerede yapiyorum daha pratik geliyor 😄

    YanıtlaSil
  2. Daha önce hiç denemedim yarın menüde sufle var :)

    YanıtlaSil
  3. Denemek istediğim bir tatlı bu tarifle deneyebilirim😊

    YanıtlaSil
  4. Mutfakla pek aram yok ama bir gün ellerimi sıvayıp girdiğimde aklımda olsun bu tarif :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben girer oldum yemek yapmayı severim bu tatlıda çok lezzetli mutlaka denemelisin

      Sil
  5. Immmmm merveyle yiyorduk biz bunu evlendi gitti kaldim ortada 😊

    YanıtlaSil

!!!HAYDİ YORUMA !!!
!Lütfen hiç bir site linki paylaşmayınız.

!Lüften aşşağılayıcı sözcükler ve argo kelimeler kullanmayınız.

!Tartışmaya sebep olacak konu için lütfen yorum yapmayınız.

!Yorum yapan kimselerin görüş ve düşüncelerine saygı duyunuz.