'ÜCRETSİZ TANITIM'                                                                                                                         

Merhaba güzel okuyucularımm. Bu gün size beyninizi yakan bir soru ile geldim. Sizce akıl mı? Tutku mu? Bir kişiye hisler beslemek mi? Deli gibi sevip, kör kütük aşık olmak mı?

Ben sevgili Mor Düşler Kitaplığı nın yapmış olduğu Her ay 1 film 1 kitap etkinliğinin kitap okuma eylemini gerçekleştirmiş bulundum. Kendisi de filmini izlemiş yazmış merak edenler isminin olduğu yere tıklayarak sayfasına ulaşabilirsiniz. Filmini henüz izleme fırsatım olmadı benim ama yakın bir zamanda izleyeceğimi düşünüyorum. Kendisine çok teşekkür ederim bu muhteşem kitabı bana okutturdu. Yoksa kitaplık ta duracaktı bir türlü elime anlamamıştım sonunda bitirdim. 🤭🤭

KİTAP ADI: AKIL VE TUTKU
YAZAR: JANE AUSTEN 
SAYFA SAYISI :392
YAYIN EVİ : TÜKİYE İŞ BANKASI /KÜLTÜR YAYINLARI

Gelelim kitap yorumlamayaa..
Aslında bana göre kitap aşırı yavaş ilerledi okurken biraz sıkıldım diye bilirim. Konuların daha akıcı ve seri şekilde işlenmiş olmasını tercih ederdim. Anlatım tarzı çok güzeldi kitabı okurken o şehirde, o evlerde buluyorsunuz o ambiyansı çok güzel hayal ederek okudum yani. Açıklayıcı olmasını sevdim bu konuda yazarımıza teşekkür ederim 😂😂. Kitabı okurken resmen bir film izledim gibi diyebilirim. İki kardeşin aşk hayatlarını anlatan bir kitap. Kitabın adından da anlaşılacağı üzere "Akıl ve Tutku" yani iki farklı düşünce yapısına sahip olan kız kardeşlerin neler yaşadığını anlatmış bizlere. Hâtta neler yaşattıklarını da anlatmış. Ayrı düşünceler üzerinde bulunan kişilerin hayatlarının nasıl olduğunu okurken bu iki kardeş arasında gel git yaşadım "acaba ben hangisiyim?"  Elinor mu, Marianne miyim diye düşünmeden edemedim. Kimi zaman Elinora (akılı temsil ediyor) hak verirken kimi zamansa Marianneyi (tutkuyu temsil ediyor) savunurken buldum kendimi. Fakat  hangisi olduğumu bulamadım. İki kız kardeş ne kadar zıt olsalar da birbirlerine karşı çok bağlılar. Bu kitapta zaten aşk üzerine genel olarak ama aile bağında konu almış. Bir yandan da kimseye güven olmaz demiş yazar bizlere. Klasik sakin aşk hikayesi idi bana göre.

Tek kusuru  kitabın aşırı yavaş ilerlemesi,okurken sıkıyor bazı yerlerde onun dışında ben alırken derin bir kitap olacağını düşünmüştüm .Fakat beklediğim gibi olmadı diye bilirim. Güzeldi evet ama daha iyi olabilirdi. Bu konuyu da yazarın ilk kitabı olmasına yoruyorum.😅
Kitaba puanım : 10/6

Kitabını okumaya fırsatı olmayanlar için filmini izleye bilirsiniz 1995 yapımı. Kitabın yerini tutmayacağını da söyleyeyim. Kitabı okuyanlar filmine bakmasın kitabın büyüsü daha güzel bence. Kitapta hayal edilen o ambiyansı filmde göremedim ben. Kitapta çok sevdiğim bazı yerler var sizlere kitaptan ufacık dizeler koyup yorumu burada sonlandırıyorum. Keyifli okumalar dilerim. 🌸

"Mantığının eleştirdiğini merhametinin savunmasına izin verme." 

"Yakınlığı belirleyen şey zaman ya da imkan değildir, sadece karakterdir." 

" Anne, dünyayı tanıdıkça gerçekten seveceğim bir adamla karşılaşamayacağıma daha çok inanıyorum. Çok şey istiyorum.." 

"Çünkü insanlar yanlış olduğunu bildikleri bir davranış şekline karar verdikleri zaman aslında daha iyisini yapmaları beklendiği için kendilerini yaralanmış hissederler. "
 

7 Yorumlar

  1. Jane Austen is one of my all-time favourite authors. Her work is so incredible and has really shaped much of the literary world today.

    YanıtlaSil
  2. Jane Austen çok severim ❤️ Favorim Emma kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın zamanda alıp okuyacağım kitaplardan birisi Emma ❤️

      Sil
  3. Bana eşlik edip okuduğun için ben teşekkür ederim canım. Umarım yeni kitaplarda tekrardan buluşuruz. :))

    YanıtlaSil
  4. Daha önce duymadığım bir kitaptı anlatım için teşekkürler😊

    YanıtlaSil

!!!HAYDİ YORUMA !!!
!Lütfen hiç bir site linki paylaşmayınız.

!Lüften aşşağılayıcı sözcükler ve argo kelimeler kullanmayınız.

!Tartışmaya sebep olacak konu için lütfen yorum yapmayınız.

!Yorum yapan kimselerin görüş ve düşüncelerine saygı duyunuz.