Merhaba arkadaşlar bu gün sizlere çok güzel bir konu ile geldiğimi düşünüyorum. "Evde ayak bakımı yani pedikür nasıl yapılır?" Sorusunun cevabını vereceğim.
Aslında bu konuyu yaza giriş yaparken yazmam gerekirdi sanıyorum ama artık sonbahar mevsimine girmiş bulunuyoruz. Olsun yinede her mevsimde yapılabilecek bakım olduğu düşüncesindeyim hala geç kalmadım. 😂
 Ben güzellik uzmanıyım bildiğiniz üzere bu tarz bakımları evde nasıl yapabilirsiniz diye sizlere ufak bir uygulama ile benim yaptığım işlemi görselleyeceğim.
 (Bende evde elimde olan ürünler ile yaptım)

Zira ayak bakımı denilince topuklarım dan son derece madur olarak yazıyorum bu yazıyı da sizlere.. Şimdi belki düşünürsünüz bize yazıyorsun da kendin neden yapmıyorsun diye. İnanın"terzi kendi söküğünü dikemez" denilen söz kesinlikle haklı olduğunu düşündüğüm bir sözdür. Hiç vaktim olmuyor bu gün vaktim var yapayım dedim fakat kardeşim istediği için ona yaptım.😂😂 Her neyse gelelim konumuza, ayak bakımı denildiğinde genel olarak bakarsak tırnak batması, tırnak mantarı, nasır diye giden bir çok sorunda bakımın içine giriyor. Fakat ben mini bakım demeliyim aslında çünkü evde yapılacak olan bakım medikal bir temizlik vermiyor bizlere doğal olarak. Benim gibi topuk sıkıntısı olan covid-19 salgınu sebebiyle güzellik salonlarına gidemeyenler için kesinlikle yardımı olacağını düşünüyorum.

>Öncelikle bir kaba biraz sıcak su hazırlıyoruz ve suyun içine karbonat atıyoruz 3 yemek kaşığı yeterlidir.

>Ardından bir ayağımız suda diğer ayağımızı tırnaklarını kesiyoruz törpülüyoruz. Tırnak etlerine krem sürüyoruz ve suya ayağımızı koyuyoruz.

>Diğer ayak içinde üstteki işlemleri yapıp suya koyuyoruz ve 5 dakika kadar bekliyoruz.

>Ardından etleri almak için aparatınız yok ise etleri içe doğru itin. Topuk törpünğz varsa törpü ile topuk taşı varsa onunla da aynı etkiyi alabilirsiniz sadece biraz daha fazla uğraşa bilirsiniz o kadar.

>Ayakları duruma göre tekrar suya koyabilirsiniz. Çıkartıp törpülüyoruz tekrar.

>Son olarak kremleyip bitiriyoruz.


Aslında anlatımda bu kadar mı şimdi diyeceksiniz belki ama işlem bittiğinde çok güzel bir sonuç elde ediyor olacaksınız. Ben bitirdiğimde yukarıdaki gibi bir sonuç elde ettim. 😍 Normalde tırnak makasında törpü de bulunur bu yüzden tırnak törpüsü ek olarak almanıza gerek yok eğer elinizde yoksa yardımcı olacaktır. Tırnakları törpülerken mümkün olduğunca köşelerden dışarıya doğru törpülerseniz tırnak batmasının da önüne geçmiş olacaksınız.

Kısa süreliğine de olsa sizi rahatlacak ve kurtaracak bir uygulama. Karbonat koymamızın sebebi ise  ayaklarımızı derinlemesine temizler ve ölü derilerini atmaya yardımcı olur. Hâtta dilerseniz limon suyu ve zeytin yağı da ekleye bilirsiniz Buda ayaklarınızı nemlendirir ve yumuşatır.
Umarım yardımcı olmuşumdur. 🌸

18 Yorumlar

  1. Her zamanki gibi yine muhteşem bir iş çıkarmışsınz ellerinize sağlık sizi takip etmeye devam 😊

    YanıtlaSil
  2. Merhaba çok güzel işler yapıyorsunuz benimde çok ihtiyacım var. İş yeriniz nerede acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sağolun fakat iş yerim mevcut değil 😇🌸

      Sil
  3. Gülsüm erdoğdu8 Eylül 2020 14:01

    Bayıldım emeğine sağlık. Kesinlikle her yere sen lazım. Çok güzel öneriler ve işlemler yapıyorsun. Güzellik uzmanı olmandan kaynaklıymış. İş yerine gelmek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel görüşleriniz için. Fakat bir iş yerim mevcut değil 😍

      Sil
  4. It is definitely nice to pamper yourself at home! Thanks for sharing this.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I totally agree with you. 😍💯You're welcome. 😇

      Sil
  5. Ayakların bakımı önemli :)

    YanıtlaSil
  6. Kıymetli bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürleeer

    YanıtlaSil
  7. Yaz döneminde ihtiyacımız olan bir bakım önerisi😊

    YanıtlaSil
  8. Ellerine emeğine sağlık seni tebrik ediyorum. Çok güzel işler yapıyorsun ve ınsanlara bilinçli öneriler veriyorsun👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sizlere katkım oluyorsa ne mutlu bana 🙏🏻😇🌸

      Sil
  9. Çok güzel anlatmışsın emeğine sağlık. Ben iki defa evde denedim hatta takım aldım denedim ve maalesef baş parmağımda tırnak batması oldu. Sanırım bu işi yapana bırakmak benim için en doğrusu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AA batık olmasının sebebi. Tırnağı yanlış şekillendirmek. Çok ciddi sorunlar olabilirdi ucuz atlamışsın 🙏🏻

      Sil

!!!HAYDİ YORUMA !!!
!Lütfen hiç bir site linki paylaşmayınız.

!Lüften aşşağılayıcı sözcükler ve argo kelimeler kullanmayınız.

!Tartışmaya sebep olacak konu için lütfen yorum yapmayınız.

!Yorum yapan kimselerin görüş ve düşüncelerine saygı duyunuz.