Çevremde sıkça sorulan sorulardan birini burada sizlere de cevaplamak istedim doğrusu. 

Buraya sıkça Kore dizisi zaman zaman da Çin dizisi yorumlarımı atıyorum. Tek Kore değil uzak doğu dizileri izliyorum aslında ama Kore dizileri yoğunluklu tabi ki. Çalıştığım yerde ve çevremde olan kişiler Türk yapımı dizilerle ilgili konuşurlarken çok katılmadığımdan hatta hiç konuya ilgi duymadığımdan sessizce köşeme çekilip sadece  onları dinlediğimden "neden sen izlemiyorsun? " ya da "sen bilmiyormusun?" gibi sorulara çoğu kez maruz kaldım ve kalıyorum.  

Kore dizilerine ilk başladığımda sanırım sene 2009 -2010 arası olması lazım izlediğim Türk dizilerinin hemen hemen aynılarını Kore dizilerinde gördüğümü fark ettim yayın yıllarına baktığımda ilk çıkanın Kore dizileri olduğunu çoğunlukla gördüm. Bununla beraber Türk oyunculuğunu iyi bulmamaya başladım özellikle yaz dizilerinde...

 Kesinlikle klişeydi zaman ilerleyip Kore dizilerini takip edip izledikçe bazı Türk dizi fragmanlarından bile direk hangi dizi olduğunu anlayıp anlatıyordum. Kore olanı bana daha çok geçti nedense daha samimi ve daha doğal olduklarını düşünüyorum. Çoğu yaz dizilerinin bazı kısımları Kore dizilerinden alınmış hareketler ,karakterler, alıntılar bu  yüzden Türk dizilerine daha geriden yaklaşıyorum. Ha bu değil ki hiç Türk dizisi izlemiyorum.  Tabi  ki izliyorum ama  yaz  dizilerini , klişe dizileri, izlemiyorum. Mesela son dönemde çıkan güzel diziler ve adını çoğu kez zirvede tutan diziler var. Camdaki kız, Alev Alev, Çukur, Atiye, Behzat ç., Payitaht Abdülhamid, Bir Başkadır, Hakan Muhafız, gibi gibi güzel ve beğendiğim izlediğim diziler tabiki var. Fakat dediğim gibi bazı diziler öyle sıkıcı ve klişe oluyor ki biri karısından boşanır öbürüne gider annesi ayırmaya çalışır kardeş çıkarlar ya da kız zengin oğlan fakir aile arasında çekişme olur kan davası döner ya da oğlan zengin kız fakir ailesinden uzak İstanbula yerleşmiştir patrona aşık olur.... Ya da lar bitmez. Bunlar benim soğumama sebep olan unsurlardı.

Çoğu bilindik yazarlar yaz dizisi yapmaya kalktı Kore dizisinden alıntı bizzat karaktere kadar kızı benzetmişler bazı konuşmalara kadar aynı şeyleri söylüyorlar ama yazar yazmış.. Tam bir fiyasko e ben izledim bunu çoktan, bu adam yazdıysa nasıl ben aynı cümleye kadar biliyorum? İşte bu yüzden  Kore dizilerini takip edip direk onları izlemeyi tercih ediyorum. Türk dizilerinden de daha çok aile hayatı olmayan, aşk konusu olmayan, aşiret davası olmayan, klişe yaz dizilerinin konularının tamamını izlemiyorum. 

Kore dizilerinde klişe hiç mi yok? Tabi ki var ama oyuncuları için izleniyor jaahahah hemde klişe olsa bile dizilerin genel konusu farklı oluyor ve insana izletiyor kendini. Şahsen erkek arkadaşım bana ne diye bunları izliyorsun derdi kendisi de şu an Alice dizisini izliyor. 😂 Babam biz bakarken dalga geçiyordu The King Eternal Monarch ve Crash Landıng On You dizisini beraber izledik.

Yani demem o ki izlenmeyecek bir şey değil kesinlikle her yaştan insan izler yeterki dizileri seçmeyi bilin. Konular, oyuncular, kurgu çok güzel ve başarılılar.


Daha çok soru cevap şeklinde yazabilirim merak ettiğiniz soruları yazabilirsiniz. Sevdim böyle anlatmayı.. Sizler ne tarz diziler izlersiniz peki benimle aynı düşüncede olan var mı? 

10 Yorumlar

  1. There are so many shows to enjoy! I'm glad you've found some that are meaningful to you :)

    YanıtlaSil
  2. Her iki dizi sektörün de saçmalıkları, kötüleri var ama tam aksine çok iyileri de. Türk dizileri bence son zamanlar güzel diziler çıkarıyor ama aşiret, şiddet hiç bitmiyor. Neyse ki izlemiyoruz ve sevmiyoruz. En son yayımlanan Bir Zamanlar Kıbrıs çok iyi mesela, yaşanan zorlukları birebir izlemek can yakıcı. Kore dizileri ise son zamanlarda konu mu bulamıyor yoksa artık yeni akım mı lazım bilemiyorum ama çok güzel dizi bulmak imkansız hale geldi. Nerede o Secret Garden, Bof, W Two Worlds, Goblin, Moon Lovers gibi diziler. Yılın dizisi seçiyoruz ama o bile yokluktan. :D Güzel bir yazı olmuş, emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
  3. Farklı türden filmler diziler izlemek bence çok güzel oluyor. Sonuçta farklı bir kültürü de böylece tanımış oluyoruz. Çok güzel bir paylaşım olmuş... 💖💖👏🏼

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle katiliyorum. Bizim dizilerimize oranla cok daha ozgun içeriklere imza atiyorlar. Koreliler de klise yaz dizisi yapiyor ancak farkli turlerde cok sayida kaliteli diziler ciktiyi icin her sene,bunun pek bir zarari olmuyor. Neyseki bu sene Turk dizileri de kaliteyi arttirdi bence. Birbirini tekrar eden diziler devam etse de etkileyici diziler de izliyoruz.😊

    YanıtlaSil
  5. Klişe çok olsa da bazen orijinal senaryolar da oluyor ve çoğu oyuncu da çok başarılı oynuyor😍

    YanıtlaSil
  6. Türk dizilerini ben de nadiren tercih ediyorum. Çok güzel noktalara değinmişsin. Kore dizilerinin de kendilerince klişeleri olsa da gerçekten eğlenceliler, severek izliyorum. Asya dışındaki yabancı dizileri de çok severek izliyorum ama cinsellik/küfür/şiddet içerikleri yüzünden ailecek izlenebilecek diziler değil çoğu, bu açıdan Kore dizilerinin büyük artısı var :)

    YanıtlaSil
  7. Türk dizilerinde özgün senaryoya rastlamak çok zor.Bir de son dönemde insani duyguları fazla öne çıkarıp iyice moralleri çökertiyorlar...

    YanıtlaSil
  8. Eskiden çok iyi diziler üreten Kdrama bugünlerde seriye bağlaması, kadın oyuncuların mimiksizlik rekorları yüzünden bende düşüşe geçti artık. 2000li yılların ilk dönemindeki o çılgın senarist kapışmalarından uzakta kitap, manhwa çevirileri izliyoruz artık :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kdramanın düşüşe geçtiği konusunda hemfikirim ama şimdilerde hala çekici kalmaları sağlayan da eskiden çok iyi iş çıkarmalarını sağlayan da uyarlamalardı bence...

      "Boys Over Flowers" pek çok ülkede diziye uyarlandı Tayland versiyonu benzer bir dizi yapmış devam ediyor ama kdrama kadar iyisi yok, tabi ki kendilerinden kattıkları sayesinde... "Endless Love", "Playful Kiss", "Cheese In The Trap", "Moon Lovers", "To the Beautiful You", "Goong", "Tree With Deep Roots", "Warrior Baek Dong Soo" ve daha pek çok popüler yapım uyarlamalar sayesinde hayat buldu, kaldı ki son dönemin uyarlamalarından "Itaewon Class", "Extraordinary You", "Sweet Home", "Hellbond", "My Roommate Is a Gumiho", "The King's Affection", "D.P." gayet başarılı bulduğum işler...

      Uzakdoğuda pek çok ülke manga tutunca anime, o da tutarsa dizi yapıyor ama benim gibi mangaseverlerin gözlerini kanatan uyarlamalar dolanıyor ortalıkta... o da kdramanın artık ruhunu koymak yerine, fabrika gibi çok ve belli kombinasyonlar üzerinden mekanik iş yapmasından, fason yapımların öne çıkarılmasından diye düşünüyorum, yanılıyor olabilirim tabi ki...

      Sil
  9. Secret garden konusunu da paylaşacak mısınız?

    YanıtlaSil

!!!HAYDİ YORUMA !!!
!Lütfen hiç bir site linki paylaşmayınız.

!Lüften aşşağılayıcı sözcükler ve argo kelimeler kullanmayınız.

!Tartışmaya sebep olacak konu için lütfen yorum yapmayınız.

!Yorum yapan kimselerin görüş ve düşüncelerine saygı duyunuz.